Tuesday, November 18, 2008

kisah Akad Nikah

Di sebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan - bukan nama sebenar) :

Kadi : Hassan... .

Pengantin Lelaki : Saya ustaz...

Kadi : Dengan baik2 ya Hassan ... . "Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan bt Polan dengan mas kahwinnya RM80 tunaiiiiii "

Pengantin Lelaki : "Aku terima nikahnyaaa si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM80 tunaiiiii"

Kadi : Sah? (ditanya kepada saksi pertama)

Saksi Pertama : Sah... .

Kadi : Sah? (ditanya kepada saksi kedua)

Saksi Kedua : Sah...

Kadi : Sah? (ditanya kepada saksi ketiga)

Saksi ketiga : errr.. lontara suara awak tidak jelas ... . saya tak dengar apa yang awak cakap ... . ptching berterabur ke laut ... keluar acuan terus, jiwa kosong ... tak de feel ... . low note tak sampai, high note awak pulak ... tak de kawalan ... sepatutnya ditahan ... kasi sustain ... falseto lemah .. improvisation R&B awak tak menjadi ... bughok bebenor bunyinyeee ... teknik ramify pun tak mantap ... bunyi cam orang nak berak jerrr... . satu jer yang saya suka ... . awak ade ciri2 seorang pesona bintang! awak boleh lebih berjaya sekiranya melakukan yang lebih terbaik!!!!! ... . tapi yang penting sekali ... . hassan terlupa kepada penonton ... tak fokus pada kamera ... . yang tu aje ... . harap hassan baiki pada masa2 akan datang ye hassan ... hassan boleh pergi jauh ... dan juga pakcik nasihatkan agar hassan jangan lupa solat lima waktu ... tu penting san, nak jadi artis ni kena jugak balance dunia akhirat ... .

Kadi :?????

No comments: