Thursday, May 28, 2009

Apabila Anjing dan Kucing Boleh Bersama



Dapat tak kita fikirkan tentang gambar di atas? Gambar di atas menunjukkan anjing dan kucing boleh berpelukan untuk menghangatkan badan masing-masing ketika sejuk. Manusia sesama manusia bagaimana pula? Masih bercakaran dan bergaduh walaupon sesama manusia, sesama bangsa dan sesama agama. Mungkin bagi binatang ini, tidak ada yang lebih berharga dari kehidupan. Tetapi manusia berfikir bahawa yang paling berharga adalah harta dan wang ringgit.

Fikir-fikirkanlah. kita ada otak dan akal. Bijak lah berfikir dan matanglah bertindak.

Tell Me Why... Lagu tentang kehidupan



In my dreams, Children sing
A song of love for every boy and girl
The sky is blue, the fields are green
And laughter is the language of the world
Then I wake and all I see is a world full of people in need
Tell me why,(why) does it have to be like this
Tell me why, (why) is there something I have missed
Tell me why, (why) cause I don’t understand
When so many need somebody
We don’t give a helping hand
Tell me why
Every day, I ask myself
what will I have to do to be a man
Do I have, to stand and fight
To prove to everybody who I am
Is that what my life is for?
To waste in a world full of war
Tell me why (Why why, does the tigers run?)
Tell me why (Why why, do we shoot the gun?)
Tell me why (Why why, do we never learn?)
Can someone tell us why we let the forests burn
(why why do we say we can?) tell me why
(why why is it still the same?) tell me why
(why why do we talk and run?) tell me why
can someone tell us why we let the ocean die
(why why do we always say?) tell me why
(why why do we pass the blame?) tell me why
(why why does it never rain?)
can someone tell us why we cannot just be friends
(why why do we close our eyes?)
(why why do we really lie?)
(why why do we fight for land?)
can someone tell us why cause we don’t understand
why why?

Wednesday, May 27, 2009

Businessman of the year

Apabila Isteri ditinggalkan...


Sana sini bercakap tentang ustaz Akhil Hay dan Waheeda. Tak tahulah apa yang Ustaz akhil fikirkan sampaikan tergamak meninggalkan isteri dan anak-anak. Aku malas nk cakap pasal mereka. Kalau betul dia dan Ustaz dah berkahwin, berterus terang saja. Tapi mereka masih menafikan. Tapi, kalau tak berkahwin, apa hukumnya keluar berdua menonton wayang dan duduk bersiar di tepi pantai?

Aku tak tahu kenapa aku nak komen pasal mereka. Rasa mcm buang masa saja. Tapi tujuanku tak lebih dari menasihati dan memperingati pada kaum isteri.

Kesian pd isteri2 yang ditinggalkan suami. Sebab tu isteri2 mestilah beringat selalu. Mesti ada simpanan sendiri. Bila terjadinya apa2, kat mana nak amik duit untuk perbelanjaan harian kan? Tulisan aku kali ni bukan untuk menuding jari pada kesilapan siapa2. Cuma peringatan isteri-isteri di luar sana agar berhati-hati selalu.

Seperti yang kita sedia maklum, dalam Islam memang dibenarkan berkahwin lebih dari satu. Tapi, biarlah dengan cara yang betul. Bukan membelakangkan isteri dan anak-anak. Kes Norman Hakim dan Akhil Hay sama saja. Dua2 tak pulang ke rumah. Sebenarnya, kalau suami dah jarang balik, para isteri bawak-bawaklah sedar diri. Pasti ada sesuatu. Jadi, bijak lah berfikir dan matanglah bertindak.

Untuk para suami, jika anda dah terdetik untuk berkahwin lagi, bawalah berbincang dengan isteri. Isteri ada perasaan untuk disayangi dan dihormati oleh suami. Jangan hanya kerana cinta, hubungan yang dulunya jernih menjadi keruh. Jangan sesekali melakukan hubungan cinta dibelakang isteri.

Sebenarnya ada beberapa punca bermulanya keretakan rumahtangga. Aku akan listkan satu demi satu:

1. Isteri dan suami mementingkan kerja - Isteri dan suami jarang berjumpa dan lebih kerap bersama 'orang luar'.
2. Rakan sekerja bertukar menjadi teman rapat - awas! ini adalah suatu permulaan! Jika sudah terdetik di hati ada bunga2 cinta atau istilah teman tapi mesra, elakkanlah. Cuba cari jalan keluar untuk merenggangkan hubungan teman tapi mesra itu.
3. Isteri tidak menghiraukan keperluan dan kehendak suami. - Lebih kan anak2 dan keperluan suami terabai.
4.Suami Isteri tidak berbincang dan menyelesaikan masalah secepatnya- Lebih suka memendam rasa dan meluahkannya ke pihak ke3... akhirnya, pihak ketiga ambil kesempatan.
5. Tiada anak- Suami biasanya akan menjadikan alasan yang kukuh untuk mencari lain.


Akhir sekali kembalilah kepada Yang Satu. Kukuhkan iman dan taqwa. Kalau ada iman, suami dan isteri tak akan tergamak berlaku curang. Poligami dibenarkan. Jadi, carilah penyelesaian yang baik.




Funny Way to Protect Your Car



Uniknya Singapura

jeli Kulit Babi....


Monday, May 25, 2009

Erra and Happy Family

















Friday, May 22, 2009

Main Ping Pong

Ni la namanye bile xpernah dapat point... muahahaahah... lucu betol. Aku pon kalau dapat point xdela mcm tu sgt wpon mmg xterer langsung kan.


video

Thursday, May 21, 2009

Asal Usul Terkejut Beruk

video

Gambar Anak Erra


Kesahihan nya masih lagi diragui. Tapi, rasanya mcm betul jek.

Jangan Ketawa

JANGAN KETAWA 1 :

Pintu bilik dibuka dengan kuat dan mengejutkan sepasang suami isteri yang
sedang tidur nyeyak... Seorang lelaki dengan wajah garang mengacukan
senjata tajam ke arah si isteri....

Perompak : "Sebelum kamu mati kubunuh, sebutkan namamu!"
Isteri : "Na... nama sa... saya... Aisyah"
Perompak : "Aisyah? nampaknya sama dengan nama ibuku. Aku tidak boleh
membunuhmu," lalu dia mendekati si suami dan sambil mengacukan senjatanya
ia berkata, Perompak : "Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama setiap orang
yang menjadi korbanku."
Suami : "Namaku kamal.. tapi.... semua orang memanggilku Aisyah...."


JANGAN KETAWA 2 :

Di sebuah Mall yang sesak dengan pengunjung.. ada satu alat pengukur berat
badan yang cukup canggih.. Hanya dengan membayar RM 1.00 kita akan
diberitahu berapa berat badan kita oleh program komputer. Seorang gadis dan
temannya mencuba di tengah kerumunan orang.. Setelah memasukkan wang RM
1.00.. mesin komputer menjawab: "47 kg! "Gadis keduacuba untuk menimbang,
dan mesin komputer menjawab: "52 kg!"

Setelah beberapa minit datang seorang wanita yang cukup gemuk dan montel
cuba menimbang dirinya di mesin itu. Setelah memasukkan wang RM 1.00..
mesin komputer mengeluarkan jawapan: "Tolong naik sorang-sorang.. jangan
ramai- ramai!"


JANGAN KETAWA 3 :

JAMAL ke kedai untuk membeli telur yang dipesan ibunya. Ketika berdiri di
tepi jalan, dua buah kereta tiba-tiba berlanggar di hadapannya. Dia
terkejut dan kaku di situ sehingga polis dan ambulans tiba.

Setelah mangsa dikeluarkan, Jamal berlari pulang dan terlupa membeli telur.
Jamal dengan penuh minat menceritakan kemalangan itu pada ibunya.

"Dahsyat bu, kakinya tercabut dan terpelanting ke seberang jalan. Tangannya
pulak putus, kepala pecah, perut terburai..."

Tiba-tiba ibunya mencelah, "Telurnya mana?"
Jamal menjawab, "Err.... Mal tak tau pulak ke mana tercampaknya!"




JANGAN KETAWA 4 :

Samdol pergi ke sebuah pekan untuk membeli buah durian... lalu dia
menghampiri seorang penjual buah durian yang merupakan orang asli
tempatan...

Samdol :"Bang harga durian ini berapa?"
Org Asli : "yang ini.. sepopit sebiji"

Samdol kebingungan mendengar jawapan dalam bahasa orang asli itu kerana dia
tidak memahami berapa nilainya sepopit itu.. lalu Samdol buat2 tahu dan
cuba menawarinya..

Samdol : "Bang.. Boleh kurang sikit tak"?
Orang Asli : "Boleh aje, nak kurang berape?
Samdol : "Lahupa.. boleh ya!"

Penjual orang asli itu kebingungan.. lalu bertanya pada Samdol..

Orang Asli : "Lahupa itu berapa?"
Samdol : "Cakap dulu.. Sepopit itu berapa?"


JANGAN KETAWA 5 :

Terdapat 3 orang gila yg mengambil ujian perlepasan hospital . lalu doktor
itu bertanya kepada org gila yg pertama, "apa yg kau mahu bawa jika berada
di gurun", orang gila itu menjawab 'payung, sebab kalau panas saya boleh
berteduh' . Lalu org gila itu dilepaskan

Doktor itu menanya soalan yg sama kepada org gila kedua, lalu dia menjawab
" saya akan bawa air, sebab kalau saya haus saya boleh minum" lalu org gila
itu dilepaskan.

Doktor itu menujukan soalan yang sama kepada org gila ketiga lalu dia
menjawab" saya akan bawa pintu kereta sebab kalau panas saya boleh
menurunkan cermin tingkap..." lalu org gila itu dimasukkan kembali ke
hospital"

Hampir-hampir...Mati

video

Temubual Eksklusif antara Seorang Pemuda dgn Pengembala Kambing

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?

Pakcik : Boleh aje...

Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?"

Pemuda : Yang putih.

Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.

Pemuda : Yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?

Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?

Pemuda : Yang putih?

Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.

Pemuda : Dan yang hitam?

Pakcik : Yang hitam pun sama...

Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?

Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.

Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?

Pakcik : Yang hitam pun sama....

Wednesday, May 20, 2009

Orang Kita


** Sila klik untuk melihat imej lebih besar

Masih ada orang Islam yg jahil. Nauzubillah... Moga kita tidak tergolong dlm golongan ini.

Masjid Nabawi

Dah makin cantek Masjid Nabawi ni. Berbeza ketika aku pegi dulu.
Ya Allah,.... rindunya nak pegi lagi....
Moga Allah permudahkan jalan untuk aku pergi ke tanah suci bersama suami... amiin

Beautiful Madina Munawara


Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Beautiful Madina Munawara

Miss Saudi Arabia

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.







Tuesday, May 19, 2009

Fadhilat Wuduk

1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".

2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berilah cahaya pada wajahku ketika bercahayanya wajah orang - orang beriman dan hitamnya wajah orang-orang kafir di hari akhirat nanti".

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, berikanlah catatan amal ku pada tangan kanan ku di hari akhirat nanti".

4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, janganlah Kau berikan catatan amal ku di tangan kiri ku ini".

5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, lindunganlah daku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".

6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini" .

7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu dengan."Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim".

8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat-tempat maksiat".

Penjelasannya :

Penjelasan nombor 1 : Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah
Penjelasan nombor 2 : Ahli syurga mukanya putih berseri-seri
Penjelasan nombor 3 : Ahli syurga diberikan hisab-hisabnya di tangan kanan
Penjelasan nombor 4 : Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri
Penjelasan nombor 5 : Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.
Penjelasan nombor 6 : Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll
Penjelasan nombor 7 : Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali
Penjelasan nombor 8 : Qada' dan Qadar kita di tangan Allah

Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa setiap yang dituntut dalam Islam mempunyai hikmah nya yang tersendiri. Pernah kita terfikir mengapa kita mengambil wuduk sedemikian rupa? Pernah kita terfikir segala hikmah yang kita perolehi dalam menghayati Islam? Pernah kita terfikir mengapa Allah lahirkan kita sebagai umat Islam? Bersyukurlah dan bertaubat selalu.

Company tak bagi SEMBAHYANG????


Tudung Baru Selepas Tudung Ekin



Apabila Babi bertukar Nama


Motorbike show

video

Friday, May 15, 2009

Toyota Advertisement

video

Saturday, May 9, 2009

Muhasabah Cinta



Muhasabah Cinta
Album :
Munsyid : EdCoustic
http://liriknasyid.com


Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

Back to Reff.

Thursday, May 7, 2009

The Life of Iranian President Ahmedinejad

The FoxNewsTV (USA) asked the Iranian President Ahmedinejad,

'When you look into the mirror in the morning what do you say to yourself'?

He answered: I see the person in the mirror and tell him 'Remember' you are no more than a small servant, ahead of you today is the heavy responsibility, and that is to serve the Iranian nation'.

Ahmedinejad, the Iranian President who astonished many when he first reached to the office of the Presidency by donating all the high valued Iranian carpets to one of the mosques in Tehran by replacing them with the low cost ordinary carpets. He observed that there was a huge extravagant lounge for receiving and welcoming the VIPs and he ordered it to be closed and asked the protocol office to arrange for an ordinary room only with wooden chairs...

On many instances he joins the cleaning staff of the municipality for cleaning the streets in the area where his home and the Presidency are located.




Under his authority whenever he appoints any minister to his post he gets a signed document from him with many points particularly highlighting that he shall remain poor and that his personal and his relatives accounts will be watched and the day he leaves the ministry shall be with dignity, and therefore it is not lawful for him or his relatives to take any advantage of his office. First of all he declared himself for all the 'Big' wealth and the property he owned was a Peugeot 504 car, model 1977, an old small house inherited from his father 40-years ago in one of the poorest zones in Tehran . His accounts with a zero balance and the only money comes in to his a/c was from his salary from the university as a lecturer with an amount of US$ 250 only.

For your info rmation the President still lives in that same house. This is all what he owns; the president of one of the world's important countries; strategically, economically, politically and with regard to its oil and defense. He even doesn't take his personal salary with the argument that all the wealth belongs to the nation and he is the safeguard over it.
One of the things that impressed the staff at the presidency is the bag the President brings with him every day, which contains his breakfast; some sandwiches or bread with olive oil and cheese prepared by his wife and eats and enjoys it with all happiness.

One of the other things he changed was his personal carrier 'the President's Aircraft' to a cargo aircraft in order to save the spending from the public treasury and he ordered that he will be flying with the ordinary airline in the economy class.. He organizes meetings every now and then with all the ministers to know their activities and efficiency and he closed down the office of the Manager of the president and any minister can enter to his office without any permission. He also stopped the welcome ceremonies like the red carpet, the photo session or any personal advertisement or respect of any kind while visiting any place in the country.


Whenever he has to stay in any of the hotels he asks them to make sure not to give him a room with any big bed because he doesn't like to sleep on beds but rather likes to sleep on the floor on a simple mattress with a blanket..

Refer to some of the photographs which also confirm the above... The Iranian president is sleeping in the guest room of his house after getting away from his special guards who follow him wherever he goes and photo is taken by his small brother according to the Wifaq Newspaper which published this photo and the next day the photo was published in most of the world's newspapers and magazines and particularly the Americans. During the prayer you can see that he is not sitting in the first row. And the final photo is of his dining room where the president is busy eating his simple meal.

Wednesday, May 6, 2009

Guess wat she is painting?

video

Kisah Ngeri

Sebelum tengok video ni, sila baca dulu cerita sebenar

video

This story is extremely sad..
A lady, with her husband, was planning a weekend trip across the Mexican
border for a shopping spree.

At the last minute their baby sitter canceled, so they had to bring along
their two-year-old son with them.

They had been across the border for about an hour when the baby got free
nd ran around the corner. The mother went chasing but the boy had
disappeared. The mother found a police officer that told her to go to the
gate and wait. Not really understanding the instructions, she did as she
was told.

About 45 minutes later, a man approached the border carrying the boy. The
mother ran to him, grateful that he had been found. When the man realized
it was the boy's mother, he dropped the boy and ran.

The police were waiting and got him. The boy was dead. In the (less than)
45 minutes he was missing, he was cut open and all of his insides removed
and his body cavity stuffed with COCAINE. The man was going to carry him
ross the border as if he were asleep. A two-year-old boy, dead, is carded
as if he were a piece of trash for somebody's cocaine.

If this story can get out and change one person's mind about what drugs
mean to them, we are helping.

ease send this E-mail to as many people as you can.

you have a home PC, send it out there, too. Let's hope and pray it
changes a lot of minds.

The saddest thing about the whole situation is that those persons who
suffer are innocent and people we love..

God Bless you in this united effort to spread the w! ord. You just might save
a life! May God bless you and keep you in his loving embrace.

Tuesday, May 5, 2009

Sempena Hari Ibu... Jangan Baca kalau Anda Tak Sayang Mak


Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak


Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari.......pasanganku
Bila sedih, aku cari......mak


Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak


Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku


Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....mak


Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"


Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon mak


Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak


Renungkan:


"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim
wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"...

Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka
kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan
makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis
sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas
yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:


1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00


Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu
berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis
sesuatu di belakang kertas yang sama.


1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -
PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh
siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis
"Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.
"Jika kamu menyayangi ibumu, "forward"kanlah Email ini kepada sahabat-
sahabat anda.

Malas Nak Turun

video

Friday, May 1, 2009

Boys Over Flower Korean Drama

Dah lama aku tak hapdet blog ni. Dah bersawang nampaknya. Sori ek pada yang jenguk ke blog ni and nothing interesting to read. Sebenarnya beberapa hari ni aku pulun menghabiskan 25 episod korean drama. Best sgt. Walaupun internet kt umah aku ni selalu je server down, tp aku tetap tak putus asa. ahaks! bukan disebabkan nk update blog, tp sbb drama korea ni. Korang jgn salahkan aku. salahkan cerita tu sbb kenapa citer tu sedap sgt kan. Aku jamin beb... pada yg suke teramat pada citer korea tu, tgklah cerita ni. Memang byk part2 yg aku suke tgk balik again n again n again. Penah sekali smpai pukul 130am pulun tgk. Xleh stop rsnya. Kalau tak cerita tu, kul 9 lbh aku dh terlayang dah. Huhu... mmg best. ini korean drama yg aku plg suke selepas princess hour, Full House and winter sonata.

Kat bawah ni ade OST drama nih. So, korang bleh tgk dulu. Kat youtube dah ade full episode. So, xyah beli cd mahal2 just tgk kt internet je.

Ni sinopsis la yg aku bleh serba sedikit cerita kat cni. Drama ni mengisahkan seorang gadis bernama Geum Jan Di yg sgt sederhana keluarganya. Ibu bapanya ade kedai dobi. Suatu hari, dia hantar baju ke Shinhwa highschool. Sekolah tu hanya utk org2 kaya. Ada sesuatu telah berlaku ketika dia menghantar baju tersebut dan disebabkan kejadian itu, dia di tawarkan belajar di sekolah itu dan mendapat biasiswa. Dari saat itulah, dia kenal dgn kumpulan F4 (hensem2 belaka) yang dikagumi dan ditakuti oleh warga sekolah tersebut. Akhirnya ketua kumpulan F4 itu jatuh cinta kepadanya! Cinta mereka tidak semudah disgkakan. Mcm2 dugaan dihadapi. Kalau korang nk tau, tgklah cerita ni!














Banyaknya video aku post kat cni. Takpela, kalau korang xnak tgk, biar aku je tgk byk2 kali. Muahahaahaha....