Tuesday, June 30, 2009

Hantu Laut

Kepada yang lemah semangat, jgn tgk!


Monday, June 29, 2009

Crab

Pernah tgk crab yg byk?
Merata2?
Mesti tak pernah kan?
Semut kat umah kita biasa la kan.. tu pun geram tgk dia kat dinding2...
Tapi bile sembur ridsect, mati la dia kan?
kalau ketam cmne nk wat ye?
Meh tengok video nih kalau korang tak caya...

video

Wednesday, June 24, 2009

Akibat makan khinzir

video

Monday, June 22, 2009

Pencuri Kereta part 2

video

Pencuri Kereta

video

Friday, June 19, 2009

One day u have to go alone...!!

Did you ever stop for a while and asked yourself... What is going to happen to me the first night in my grave?

What have I prepared for death? Will I be in heaven or Hell fire? How often do I remember death? Think about the moment your body is being washed and prepared to enter your grave...




Think about the day people will be carrying you to your grave..





and your families crying... think about the moment you are put in your grave



Just imagine... imagine yourself in your grave...down there in that dark hole...






ALONE... it's too DARK... you cry for help, but there is no answer... Nobody can help you... it's too NARROW... your b one s are squashed....



You regret all the bad things you've d one during your life... you regret missing the 5 PRAYERS
you regret listening to music
You regret your disrespectful manners towards every one , especially your parents...
you regret not wearing your hijab
You regret ignoring the orders of ALLAH...
YOU REGRET IGNORING THE KNOWLEDGE OF ISLAM
YOU REGRET ALL THE BAD THINGS YOU'VE DONE..
THERE IS NO ESCAPE.. YOU WILL FACE YOUR PUNISHMENT FOR EVERY LITTLE THING YOU'VE DONE...
You are ALONE in your grave only with your DEEDS... no m one y, no jewelry, nothing.. ONLY YOUR DEEDS..



AND WHEN IT IS SHUT,




YOU FEEL LIKE SCREAMING AND TEL LING EVERYONE NOT TO GO.. TO STAY BESIDE YOUR GRAVE



BUT, YOU CAN'T BE HEARD.. THEY LEAVE YOU AND GO AND YOU HEAR THEIR FOOTSTEPS.. AND HEAR THEM CRYING THEY WALK AWAY ....



YOU THOUGHT YOU WOULD LAST FOREVER IN THIS WORLD, YOU THOUGHT YOU WILL STAY WITH YOUR FRIENDS AND FAMILIES FOREVER... YOU THOUGHT YOU WILL HAVE FUN FOREVER... NO YOU WERE WRONG!!!

THEY LEFT YOU ALONE... JUST SPEND FEW MINUTE S AND LOOK AT YOUR FUTURE HOMES... AND SPEND THE WHOLE OF YOUR LIFE PREPARING FOR THEM...




YOU CAN NOT AFFORD TO IGNORE THIS, YOU NEED TO REMEMBER THIS EVERY MINUTE, EVERY HOUR, EVERY DAY...
EVERY TIME YOU ARE ABOUT TO COMMIT A SIN, REMEMBER THE DESTROYER OF PLEASURES:
DEATH

Doa pagi.. Baca dan Aminkan sekarang...Insyaallah

Ya Allah, Ya Tuhan Kami,

Kami sambut kedatangan hari ini dengan kesyukuran kepada Mu. Sempurnakan
nikmatMu untuk kami pada hari ini dan kekalkanlah nikmat yang telah engkau kurniakan kepada kami selama ini dan kurniakan kelazatan untuk kami dalam
mengecap akan segala nikmat yang dikurniakan kepada kami.

Ya Allah Ya Tuhan Kami,

Kami memohon kepada Mu akan nikmat secukup-cukupnya, memohon kesihatan
semulia-mulianya, memohon rezeki semewah-mewahnya, memohon umur se
berkat-berkatnya, memohon rahmat dan nikmat sebanyak-banyaknya, memohon
anugerah sebaik-baiknya, memohon sifat lemah lembut yang sehalus-halus
Hikmahnya, memohon amal yang sebenar-benar faedahnya.

Aminnn...

Tuesday, June 16, 2009

Yang Mana Satu Ibu Terbaik

mOm je dood te schrikken..

video

Jaga2 kalo nk berenti tepi hway!

video

Monday, June 15, 2009

Mawaddah Boutique

Jom melawat Mawaddah Boutique di:

http://mawaddahexclusive.blogspot.com/
http://www.mawaddah.biz

Terutama pada peminat tudung Ariani...



Banyak lagi koleksi menarik...
Cepat dapatkannya. Pada yang berada di sekitar negeri sembilan, Butik ini akan dibuka pada
1st July 2009 di Seremban 2. Jom ramai-ramai memeriahkan butik ni...

Wednesday, June 10, 2009

Ideologi Kamal Artatuk


1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tie dan topi (sesuai dengan kehendak barat)
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden"
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan
10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara Islam
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Menganggap dirinya Tuhan sama seperti Firaun.

Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?". Oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan". Beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah:
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung
3. Penyakit darah tinggi
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam.

Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 September 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (saya tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama Etna Grafi (kalau tak silap dengar) Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan mar-mar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu mar-mar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa "jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!"

Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Renung dan fikirkanlah!

Green Bean Soy Drink






Salam semua. Kali ini saya nak sentuh ttg minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura dan Malaysia.

Pernahkah anda dengar ttg keluaran produk minuman YHS yg terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda di Singapura, harap2 baca dulu ya, bahan-bahan yg terkandung dalam minuman ini.

Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yg saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yg nak dibubuh dlm minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredientsnya.....


Apa kejadah ni? Dah takde lagi ke sumber yg baik, yg murni, darimana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka???? Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas jenama YHS???


Belek punya belek.....hah, patutlah. Minuman ni diperbuat di...... di negara yg dah mmg tersohor bubuh melamine dalam susu!!


Apapun, saya sekedar berkongsi info dan diharap sesiapa yg teringin nak merasa minuman jenama YHS "Green Bean Soy Drink", lupakan sajalah niat anda tu. Tak berbaloi bahan yg haram jika memasuki dlm tubuh badan kita ni!! Harap dapat sebarkan info ini terutama sekali kpd anak-anak kita yg mungkin kurang arif ttg perkara ini.

Friday, June 5, 2009

Thursday, June 4, 2009

When they get bored

Punca stadium runtuh

Roti @ TESCO... Goli Den




Wednesday, June 3, 2009

Electric Shock on the Train

video