Friday, October 17, 2008

Lembaga melompat-lompat

Sebelum anda membaca kisah nih, hendaklah periksa kesihatan supaya tidak ada penyakit lemah jantung yg boleh memudaratkan kesihatan anda, pastuh jgn lupe basuh kaki dan tangan sebelum tido... ..

Cerita ini telah diceritakan oleh seseorang kepada saya. Perkara nie jadi 2 tahun lepas masa tu member aku belajar kat itmshah alam masa dok kat kolej jati seksyen 2 tuh dia nie kira berani jugak orang nyer susah ler aku jumpa orang cam dia nie kira kalau setakat lepak kat padang kawat uitm s/a tuh sampai pukul 2 pagi tu rilek jerk isk tak berani aku... . korang..?

Sampaikan pak guard and mak guard pun dah naik maleh nak tegur sikap dia tuh.. Gamaknyer pakguard pun takut nak tegur kot tapi memang berani mamat sekor nie

Nak dijadikan cerita nyer satu hari tuh dia gaduh ngan awek dia dak mass comm... so malam tuh dia tak bleh nak tidur, asyik mengenangkan kes siang tadi..jadi dia keluar dari bilik, then lepak kat satu kawasan yg agak tinggi yg ader kat uitm s/a tuh, sedang dia lepak untuk menikmati keindahan alam dia perasan ader 3 objek di bawah cerun bukit yg dia sedang lepak tuh, aku memula ingat dia nak lari ker, aper ker, rupanyer member aku nie kata dia stay kat situ gak sebab dia kata nak tengok benda tuh, aiseh!!!!

Kalau aku ler, dah lama hilang, member aku nie stay tengok benda tu, benda tuh melompat-lompat mendaki lereng bukit itu dan jelas menuju kearah member aku nie, bila member aku nie tengok bebetul dia kata benda tu tak ubah seperti antu pocong... ..! !!!!

Isk... ngeri giler, tapi ader satu keanehan, member aku kata masa dia tengok benda tuh..dia pun dah nak lari dah.. tapi kaki dia dah lembek giler... nak melangkah pun dah tak boleh dia kata... member aku kata dia hanya berserah jerk... .macam aku cakap tadi.. ada satu keanehan.. dimana... semasa objek tuh sedang mendaki lereng bukit tuh... salah satu daripada benda yg macam antu pocong tuh jatuh dan bergolek golek jatuh kembali kebawah... ..

Bila member aku nie tengok salah satu dari lembaga tu jatuh, dia terkejut laa jugak.. dia terus perhati... . perhati punyer perhati... . satu lagi lembaga tuh jatuh, tapi satu lagi terus meloncat loncat menuju kearah member aku nie, member aku nie agak takut sikit.. tapi nak lari dah tak bleh dah, sian kat kawan aku nie.. kan... tu la berani sangat..

Lembaga tu terus meloncat-lompat kearah member aku nie, tiba satu masa tu lembaga tuh dah ader didepan dia.. entah camana member aku jadik berani plak

Dia tanya kat lembaga tu dia tanya cam nie: "Hoi lembaga, kenapa member ko tuh jatuh kebawah tak macam ko boleh melompat-lompat lagi... ... .. ..?"

Lembaga tu jawab plak: "Diorang tu pakai bateri biasa jerk,pakcik pakai.. energizer!.. . ."... ..

No comments: