Friday, October 24, 2008

Lagi Taktik Merompak dan Merogol

> Just to share / ingatan kt korang seme....
>
> Semalam saya balik dari opis mcm biasa around 540 pm.saya ikut jalan syed
> putra sbb kat situ kurang jam & boleh cepat sampai rumah ( 7 minit dah
> sampai vista).
>
> Nak dijadikan citer, masa tgh syok borak ngan opismet yg kebetulan
> menumpang
> saya ptg smlm, tiba2 ada sebuah motorbike ( 2 lelaki India ) bg signal suh
> saya berenti kononnya ade sumthing wrong kt kete saya.
>
>
>
> Lepas pk dalam 1 minit, saya cari tmpat slamat dan berenti kt tepi kiri
> jalan.
>
> Then 2 india tu terus meluru ke kereta saya . dan dan tuh jugak die simbah
> tayar kiri belah depan ngan air.
>
> Then saya turunkan cermin kete sikit, tanye apehal..die kata tayar kete
> saya
> berasap teruk. Die sambung lagi, katanye tayar sy nak meletup. Die beria
> suh
> saya kluar tengok keadaan tayar.
>
> Saya amik masa lagi 2 minit diskas ngan opismet kt sebelah either nak kuar
> ke tak.
>
> So end up with, sy kuar sorang2 while opismet tunggu dlm keter . in case
> pape happen die bleh call sape2 dari dlm kete.
>
>
>
> So India ni punye la beria tunjuk disc plat saya rosak. Die punya gasket
> pun
> dah nak cabut katanye. Kalau saya jalan jugak, ade kemungkinan tayar kete
> saya meletup.
>
> Die kata die keje shell (mmg pakai tshirt shell pun, tp rasanye tshirt tu
> die curi je kot), so dia offer nak baiki. Dia kata follow diorg ke bengkel
> diorg..dekat je katanye.
>
> Saya yg masih terkejut tak leh pk panjang, saya kata kejap saya nak tanye
> membe.
>
> So saya masuk keter, lock pintu then call kawan2 saya tanye pendapat.
>
> Kawan2 saya kata jalan jer, kat rumah nnt baru recheck condition tayar tu.
>
> Nasib baik perjalanan dari opis ke rumah dekat jer, so saya cakap la kt
> India tu kata saya nak gamble je bawak slow2 and recheck kt service center
> nnt.
>
>
>
> Dalam masa yg sama India tuh terus belek2 tayar keter saya tuh, pastu
> bangun
> tunjuk kat opismet saya kata minyak break dah kuar kat rim ( sambil tunjuk
> tangan die ade minyak hitam).
>
>
>
> India tu tak puas hati gak, die kata kalau you jalan jugak nnt tayar you
> pecah.
>
> Saya kata takpe. Then tiba2 die cakap angin tayar dah kuar (x terpk lak
> saya
> kalau nak pecah x de masanye la angin nak kuar sempoi2 bahasa).
>
> Since kawan sy kata balik rumah dulu, so saya pun slow2 bawak keter tu ke
> rumah. Smpai je kt parking Vista , mmg sah tayar kiri belah depan tu flat.
>
>
>
> Nak nangis pun ade rasanye. Saya check tayar tuh, saya nampak penutup
> laluan
> angin tu longgar.
>
> Saya pk satu jer, mesti India tuh dah punch benda2 tajam kat tayar saya
> smpai pancit. Tp bila pk balik, kalau bocorkan camtuh takes time gak utk
> angin kuar kan . Tp kes saya nih, jalan 2 minit jer mcm dah 80% angin tu
> kuar dari tayar.
>
>
>
> Saya bukak tayar tu then round bangsar n brickfield cari kedai tayar.
> Since
> seme kedai dah tutup, saya gamble je gi pump angin kt stesen BHP seblah
> menara tu. Masa saya bukak penutup angin kt tayar tuh, saya perasan ade
> particle kaler putih terselit kat tengah tu.
>
> Bila saya tarik je benda tuh, terus seme angin (yang balance lagi 0.05% )
> kuar.
>
> Ya..Saya dah dapat idea camana India tu confident jer cakap angin dr tayar
> saya dah kuar. Sebab die dah letakkan particle tu kt tayar sy masa saya
> tgh
> pikir2 nak kuar keter ker tak atau pun masa saya tgh talk to kawan2 saya
> tanye idea diorg.
>
>
>
> Luckily saya & opismet tak ikut India tu ke bengkel diorg yg only God
> knows
> where. Kalau tak mmg dah takde kt opis hari ni kot...na'uzubillah..
>
> Bila citer kat kawan saya, rupanye dah ade kes camni. Guna modus
> operandi
> yg sama. Cumanye penjahat tu berjaya bawak mangsa ke "bengkel"nya then kat
> sana mangsa di rompak / raped.
>
>
>
> So kawan2, hati2 bila ade org suh berenti. Even jalan yg saya lalu tu
> sibuk.
> Tapi tak denye diorg nak sibuk2 tgk kenapa kita berenti tepi jalan.
>
>
>
> Tapi smlm, opismet saya perasan , lepas berenti dlm 5 minit ada sorang
> brother ni singgah dan tunggu saya sampai la saya gerak balik.
>
>
>
> Pastu sempat die pesan kat saya, katanye " jalan jer dik, ni tipu jer.
> Diorg
> nak cari duit".
>
>
>
> Alhamdulillah Allah masih beri peluang kat saya
>
>
>
> Regards
>
>
>
> Tuan Noor Akmar Tuan Ismail
>
> IPSM, IPNOC
>
> 03 22731108 / 013 3523200

No comments: