Monday, August 18, 2008

Sumbangan untuk pelajar Al-Azhar

"Saya telah mendapat maklumat seorang pelajar anak yatim yang berasal dari Kg Sg Buloh, Simpang Durian, Jelebu , N.Sembilan yang sedang menuntut di tahun akhir Universiti Al Azhar , Mesir memerlukan bantuan kewangan untuk menamatkan pengajian beliau dalam bidang Syariah Islamiah. Beliau secara keseluruhannya cemerlang dalam pembelajaran dimana beliau mendapat pangkat Jayyid.

Pelajar tersebut ialah Ayub bin Baharuddin , bapanya telah meninggal dunia dan emaknya hanyalah seorang suri rumah. Beliau mempunyai 7 orang adik beradik di mana 2 orang sudah bekerja.

Beliau adalah merupakan bekas pelajar Maahad Ahmadi , Gemencheh dan mendapat pencapaian Mumtaz dalam Sijil Tinggi Agama Malaysia Anggaran kos yang diperlukan untuk menamatkan pengajian beliau adalah sekitar RM 2,500.

Mereka yang sudi membantu atau sudi meminjamkan wang untuk adik Ayub menamatkan pengajian bolehlah menghubungi Ustaz Khairul Azhar Kamarudin 0192245321 atau Saudara Mohd Noor Uzairi Adam 0196921232 Sumbangan juga boleh disalurkan melalui akaun ibu beliau atas nama Safiah bt Jais , No akaun 351-710843-025 (Bank : HSBC) "

*Mari kita menyumbangkan sedikit rezeki kita kepada pelajar tersebut. Fikirkan untuk generasi anak-anak kita di masa hadapan, masih ramaikah nak jadi ustaz, Imam dan sebagainya? Kepada mereka yang ingin berkorbankan dunia nmereka untuk menjadi alim ulama kita kena support habis. Semoga mendapat kerahmatan dari Allah

No comments: