Friday, December 12, 2008

AMARAN DARI POLIS DI-RAJA MALAYSIA

Berhati- hati kawan2ku tentang masaalah ekonomi yg semakin parah, manusia
terdesak melakukan berbagai2 cara untuk merompak kita..



Berhati2 semua terutama para wanita.



Bahaya..!!!



Baru minggu lepas malam Jumaat saya parking kereta diparking awam. Semasa
nak balik kerumah saya terperasan ada pelekat kat cermin belakang kereta
saya. Bila saya tanggalkan pelekat tu kat rumah, rupa2nya cuma resit pam
minyak . Tak lama lepas itu saya terima email ini.





" AMARAN DARI PIHAK POLIS - BERHATI2 PADA KERTAS YANG MELEKAT PADA CERMIN
BELAKANG KENDERAAN ANDA



-- CARA TERBARU UNTUK MENCURI KERETA ( INI BUKAN GURAUAN )

Sedarlah semua! Tolong sebar2kan... Kita berjalan menghampiri tempat
parking, membuka kerata dan masuk kedalamnya. Kita start engine kereta dan
bersedia untuk berundur. Bila kita
melihat cermin belakang untuk melihat
kawasan belakang, kita dapati ada kertas yg melekat ditengah2 cermin
belakang menghalang pandangan kita. Jadi kita parking balik kereta, buka
pintu dan keluar untuk menanggalkan kertas (atau apa jua benda) yang
menghalang penglihatan kita tadi. Bila anda sampai dibahagian belakang
kereta, pada masa itulah pencuri itu akan keluar dari tempat sembunyinya,
masuk kedalam kereta dan memecut pergi.Dia mungkin akan merempuh anda dengan
laju semasa mereka melarikan kereta anda. Perasan tak kaum hawa? Saya pasti
beg duit kita masih didalam kereta. Jadi sekarang pencuri memperolehi kereta
kita, alamat rumah kita, duit kita, dan kunci2 kita. Rumah kita dan kesemua
identity kita telah diperolehi!

No comments: