Monday, September 22, 2008

Anak atau US$500?

Pada suatu hari yang indah,seorang bapa membawa anaknya ke satu pusat fun fair.Maka anaknya teringin untuk menaiki sebuah pesawat kecil yang laju.Bapanya melihat bayaran untuk menaiki pesawat tersebut amat lah mahal.Iaitu pada harga US$100.

Oleh kerana terlalu sayangkan anaknya yang begitu teringin dan mendesak untuk menaiki pesawat tersebut,maka si bapa menurut kata.

Semasa ingin membuat bayaran bg menaiki pesawat tersebut,Tuan pesawatmemberi beberapa syaratsebelum menaiki pesawat itu.

Syarat pertama, "Jika anda membuat bising ketika berada di dalam pesawat ini,maka denda sebanyak US$500 dikenakan.Syarat yang kedua,"Jika anda senyap dan tidak bersuara,anda akan diberikan US$1000.

Maka si anak dan si bapa pon menaiki pesawat itu dengan gembira bercampur gerun dengan syarat2 yang dikenakan.Selepas puas di bawa pusing2 berada di dalam pesawat,si Tuan tersebut mengucapkan tahniah kepada si bapa kerana tidak bersuara lalu dihadiahkan US$1000.

Tiba2,si bapa memberitahu hal yang terjadi.Sebenarnya saya tidak berani bersuara ketika anak saya jatuh dr pesawat kerana takut didenda US$500.

Alangkah malangnya si bapa..

No comments: