Thursday, June 19, 2008

Makanan Keluaran Apollo HARAM dimakan !

Fw: Makanan Keluaran Apollo HARAM dimakan !

> Saya ingin menasihati anda semua supaya berhenti membeli
> semua keluaran
> Apollo Food Industries terutamanya ibubapa yang selalu
> membeli makanan
> seumpama layer cake, choco stick dan sebagainya yang selalu
> keluar iklan di
> TV . Kejadian ini berlaku kepada saya sendiri.
> Saya selalu juga membeli apollo layer cake dlm kuantiti yg
> banyak untuk
> anak2 saya sebagai makanan ringan. Anak2 juga selalu
> mendapat product Apollo
> setiap kali ada majlis harijadi disekolah (goodie bag yg
> disediakan oleh
> parents kepada birthday girl/boy tersebut).
> Selama ini saya ingatkan product Apollo ni HALAL sebab
> keluar kat TV..kalau
> tak halal, takkan TV boleh lepas ye tak?
> Nak jadikan cerita, suatu hari, saya membeli APOLLO
> CHOCOLATE LAYER CAKE yg
> plastik pembungkusnya berwarna kuning . Anak2 sempat makan
> sorang satu.
> Entahlah, sudah menjadi tabiat saya, suka membaca
> ingredient yg tertera pada
> pembungkus makanan, hatta ubat gigi, syampoo dan
> sebagainya, saya juga suka
> membaca. Mungkin saya mengambil langkah berjaga2 agaknya.
> Tetiba saya terpana bila apa yg saya takuti akhirnya
> terjadi kepada saya &
> keluarga sendiri... APOLLO layer cake yg saya beli
> mengandungi Emulsifier
> 471, yg kita sudah maklum, mengandungi unsur babi..
> Astaghfirullah...
> Astaghfirullah... Astaghfirullah.. banyak kali saya
> beristighfar, kerana
> anak2 saya sudah memakan cake tersebut.
> Saya terus memberitahu mereka supaya jgn lagi memakan
> APOLLO... APOLLO HARAM
> DIMAKAN !
> Saya sertakan SCAN FILE pembungkus APOLLO yg saya
> maksudkan... Maaflah
> kerana Black & White kerana saya x ada scanner kaler.
> Saya harap kawan2 sume tolong sebarkan kepada jiran2,
> kawan2 seagama supaya
> memesan kepada anak2 kita, jgn lagi memakan product apollo
> ini.. Bukan saja
> Apollo Chocolate layer cake, tapi kita patut BANNED semua
> product keluaran
> APOLLO kerana semua productnya dikilangkan dikilang yg
> sama, mesin yg sama,
> bercampur yg halal dan haram... Yang buat saya paling sedih, Ada
> logo HALAL pada plastik
> pembungkus APOLLO
> tersebut...
> Marilah kita sama2 membenteras penipuan ini dan semoga
> Allah ampunkan dosa2
> kita yg telah termakan benda haram ni...
>
> Emulsifiers yg HARAM:
> 120,141,160(A),
>
161,252,300,301,422,430,431,434,435,436,441,470,471,472(AE),473~477,481~
483,
> 491,494,542,570,631,635,920 beur & RENNET...
>
> Regards,
> Mama
> Rawang

No comments: