Wednesday, January 28, 2009

Suka2 jer...

1) Siapa Sasterawan kita?

Seorang Guru melihat Shima sedang mengantuk dan hampir tertidur di dalam kelas.. Kerana itu Guru tersebut segera memberi soalan kepada Shima..

Guru : Shima.. Siapa Sasterawan Kita?
Shima : eh.. tidak tau cikgu... Bukan saya cikgu..
Guru : Cepat Shima.. katakan siapa Sasterawan kita?
Shima : Sumpah cikgu.. bukan saya..!

Kerana kesal.. Guru itu mengadukan hal tersebut kepada Dato Rahman.. bapa Shima.. yang merupakan seorang pemimpin yang paling ditakuti. Setibanya di sekolah, Dato Rahman berjumpa dengan anaknya Shima..

Ayah : Shima.. cepat katakan siapa Sasterawan kita
Shima : Sungguh ayah.. saya tidak tau..

Dato Rahman marah.. dan terus menampar Shima..

Ayah : Cepat!.. jangan malu2... katakan.. siapa Sasterawan kita
Shima : Betul Ayah.. Bukan saya.. saya tak tahu (sambil menahan sakit)

Dato Rahman memukul Shima hingga jatuh ke lantai.. Dan pukulan demi pukulan, bahkan tendangan... dan Shima Tetap menjawab.. Saya tidak tau.. bukan Saya.. Melihat anaknya sudah setengah mati.. akhirnya Dato Rahman kembali berjumpa Guru Shima..

Guru : Bagaimana Dato?...
Dato Rahman : Entahlah cikgu.. nampaknya memang bukan dia...!


2) Resume

Name: Ah Mei
Age: Still young
Sex: Never. Still under age
Religion: I only have experience praying my cat who
dead 2 years before
Race: I love to race, how you know?
Nationality: I don't like National, I prefer Sanyo
IC Number: 6735
Telephone number: House no telephone
Hand phone number: 3310
Address: Penang Jelutong
City: Nor Haliza?
Postcode: I never post anything
State: In my family, I am 2nd
Country: I love to travel to Canada
Marriage status: Secret
Email Address: Hotmail
Education Background: My teacher said not bad
Working experience: Last time got sell pirated VCD
Father's name: Daddy
Father's IC: You ask him
Mother's name: Mummy
Mother's IC: You ask her
Current Salary: Depends on my daddy mood
Expected Salary: As much as you can pay
When can start work: Depends on my mood
Highest qualification:Ya, very high
Grade: Ya, very high
College/University: College
Signature: Can I use chop?

No comments: