Wednesday, January 9, 2013

Kenangan waktu kecik...

Teringat masa kecik2 dulu....

~ Sekolah rendah yg panjang waktunya. Masuk kul 8 pagi lepas asar baru balik. Itulah Sekolah Rendah Islam ABIM http://www.srisbn.edu.my/v0/index.php

~ Dah balik rumah salin baju pegi main ngan kawan2 kat rumah pulak. Main galah panjang, baling selipar.. haha... laki perempuan belasah je. Masa tu tau jugaklah laki pompuan takleh sentuh tau. HARAM...Tak tahu main galah panjang? Tengok org lidi kat bawah...


~ sebelum maghrib kena balik. Kalau tak mmg kena marah ngan mak. Mak garang. Lambat balik je mak dah berdiri depan pagar. Adik!!!!! Balik... :-)

~ Mandi dan siap2 solat maghrib. Mak pantang kalau maghrib2 bukak TV. Tu sebab selalu tak dapat tgk kartun. Kenapalah kartun selalu waktu maghrib. Paling sedih doraemon setiap sabtu kul 7ptg. haha.. terer boleh ingat kan? Ingat sebab TAK DAPAT tgk. Nanti kawan2 cerita psl doraemon, kita diam jelah...

~ Lepas maghrib kena baca quran. WAJIB! Masa belum khatam tu kenalah mengadap mak ngajar/akak yg ngajar. Lupa pulak, kawan2 dtg mengaji kat rumah! Best2... Kat manalah korang skrg kan? Ada yg dah lost contact. Tapi ada yg dah PERGI dulu... Alfatihah... :(

~ Dah setel sumer barulah boleh bukak tv, makan, buat homework. Tapi selalu tertido... Sebab tu kenangan waktu malam susah sikit nak ingat. Sebab dunia masa tu hanyalah TIDUR. ngeh ngeh... bangun2 dah 6.30 pagi. Abah kejutkan. Mula balik rutin dari atas...

Ps: Indahnya waktu kanak2... Mak abah mmg tegas waktu kecik. Alhamdulillah, Inilah anak mak abah... Terima Kasih mak Abah :-)

3 comments:

تاج للخدمات المنزلية said...


شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

تاج للخدمات المنزلية said...



شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف

تاج للخدمات المنزلية said...


خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف