Saturday, April 4, 2009

Formula 1 Sudah Bermula


Sana sini membicarakan tentang F1. Tapi, realitinya, rakyat Malaysia sendiri ramai yang masih tak tahu tentang Formula 1 ni. Aku bukan nak bercakap tentang tahu atau tak. Aku cuma nak cakap pasal orang Malaysia sendiri pun tak mampu nak masuk Litar Sepang yang gah sgt tu. Termasuklah aku ;p.

Aku rasa memang tak salah nak bina Litar yang gah dimata dunia, tapi tak rasa malu ke bila rakyat Malaysia sendiri tak pernah masuk ke Litar tu. Iyelah, sekali masuk dan cuma dapat duduk kat bawah sinaran matahari je dah beratus. Ini kan pulak nk dok bawah bumbung. Hari-hari, kita cuma baca suratkhabar cerita tentang F1. Tengok gambar jelah. Itu pun kalau ade gambar.

Aku terfikir jugak mana tahu, suatu hari kerajaan bagi diskaun 90% untuk rakyat malaysia tengok perlawanan tu. Mesti sesak kat litar tu dengan orang. Bila murah, bolehla bawa isteri, anak-anak, mak, ayah, atuk, nenek, pak cik, makcik.....

Kesian jugak aku rasa pada diri aku sendiri. Tak tahulah bila akan merasa masuk kat Litar tu. Teringin jugak ;p

No comments: